تک ژن زیست

جزئیات آگهی

شناسه آگهی: 46047
نمایش داده شده: 443
انقضا: ۱۴۰۵-۰۸-۰۴ ۱۵:۰۱:۰۰
شماره تماس نام مدیریت : مریم تاج آبادی ابراهیمی
تماس:02154751000
فکس:02188793745
آدرس:تهران میدان ونک چهار راه جهان کودک خیابان شهیدی کوچه سپر پلاک 1
www.takgene.com
ایجادشده توسط
خانم رفیعی (347)
توضیحات: **جهت تکمیل اطلاعات ، تماس حاصل نمایید** 02634641948

توضیحات

اولین تولید‌کننده پروبیوتیکهای صنعتی در ایران

سلامت هدیه ارزشمندی است که حفظ و نگهداری آن اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه در تمامی کشورهای پیشرفته حفظ سلامت، اهمیت بیشتری نسبت به درمان دارد. تعداد باکتری‌های مفیدی که در بدن ما زندگی می‌کنند باورکردنی نیست. به عنوان مثال روده به تنهایی بیش از 100 هزار میلیارد باکتری دارد که در مجموع میکروبیوم یا میکروفلور روده را تشکیل می‌دهند. هر‌گونه آسیب به میکروفلور طبیعی سبب می‌شود که هضم و جذب مواد غذایی به خوبی صورت نگرفته، سیستم ایمنی و در نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری‌های عفونی کاهش یابد. از سوی دیگر با نقص در میکروفلور طبیعی، خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها افزایش یافته و روند پیری تسریع می‌شود. شیر مادر اولین هدیه الهی حاوی باکتری‌های مفید و پس از آن فرآورده‌های تخمیری تقویت کننده سد دفاعی بدن می باشند.

فرآوری غذا با روش های سنتی مشابه ماست، دوغ یا پنیر سنتی سبب ایجاد اکوسیستم پیچیده و متنوعی از انواع میکروارگانیسم‌های مفید می‌گردید، لذا عادات غذایی و تغذیه در گذشته دارای فلور میکروبی غنی بوده و به تبع آن سیستم گوارشی از تنوع میکروبی مناسبی برخوردار بوده است.

زندگی صنعتی، مصرف بی‌رویه و نابجای آنتی‌بیوتیک‌ها، ابتلا به بیماری‌های عفونی، قرارگیری در معرض اشعه و استرس‌ها از یک سو و گسترش تولید غذا با روش‌های صنعتی که نسبتاً تنوع خیلی کمتری را دارند، سبب شد تنوع فلور میکروبی روده تقلیل و جامعه ضعیف‌تر و میکروب‌های بیماری‌زا گسترش یافتند.

واژه پروبیوتیک (Probiotics) در زبان لاتین به معنای حیات‌بخش است و از نظر مفهوم در مقابل واژه آنتی‌بیوتیک به معنای "ضد‌حیات" قرار دارد. پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده و فعالی هستند که با استقرار در بخش‌های مختلف بدن (به ویژه روده)، سبب بهبود وضعیت سلامت میزبان خود (ما) هستند. به بیانی دیگر پروبیوتیک‌ها همان میکروفلور طبیعی با منشاء فرآورده‌های تخمیری سنتی می باشند که پس از مصرف می‌توانند سبب ترمیم و تقویت سد دفاعی میکروبی بدن شوند. پروبیوتیک‌ها همانند سربازان ورزیده از بدن در برابر باکتری‌های مهاجم محافظت می‌کنند. به علاوه پروبیوتیک‌ها با از بین بردن ترکیبات سرطان‌زا در بدن و تقویت سیستم ایمنی در برابر سلول‌های سرطانی، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.

در عصر حاضر که پیشگیری قبل از درمان شعار بهداشت جهانی است، دنیا به سمت تقویت سسیستم ایمنی افراد جامعه با مصرف پروبیوتیک‌ها حرکت می‌نماید تا دوباره تنوع و پیچیدگی میکروبی در سیستم گوارشی احیاء و زندگی سالم‌تر، شاداب‌تر و کارآمدتر برای مردم به ارمغان آورد.

پروبیوتیک‌ها، پریبیوتیکها و سینبیوتیکها

بر اساس تعاریف ارائه شده توسط سازمان جهانی غذا و کشاورزی (FAO) و سازمان بهداشت جهانی (WHO)، پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های زنده‌ای هستند که در صورت مصرف به مقدار کافی، موجب ارتقاء سلامت میزبان می‌شوند. عوامل مختلفی مانند استرس، آنتی بیوتیک‌ها، رژیم غذایی نامناسب، بیماری‌ها و عفونت‌های مختلف می‌تواند شمار باکتری‌های مفید میکروفلور را کاهش دهند. ترکیب فلور میکروبی روده بسیار وابسته به روش تغذیه و مواد غذایی مورد استفاده می‌باشد، لذا مصرف مواد غذایی غنی شده با پروبیوتیک‌ها و مکمل های پروبیوتیک می‌تواند فلور میکروبی روده را تغییر داده و میکروب‌های مفید را جایگزین انواع مضر آن نماید. پروبیوتیک‌ها به روش‌های مختلف بر سلامت فرد اثر می‌گذارند. این میکروارگانیسمها می‌توانند در ناحیه روده با تولید اسیدهای آلی و مواد ضد میکروبی مانع رشد باکتری‌های بیماری‌زا شوند. خوشبختانه مطالعات علمی نشان داده ‌است که مصرف پروبیوتیک‌ها می‌تواند سبب افزایش شمار این باکتری‌های مفید شده و در نتیجه‌ی آن موجب ارتقای سطح سلامت عمومی و افزایش مقاومت بدن دربرابر عوامل بیماری‌زا گردند. هزاران مقاله چاپ شده در مجلات معتبر در نقاط مختلف جهان، مفید بودن پروبیوتیک‌ها را نشان داده است. کاهش ابتلا به اسهال‌ (مستقل از عامل ایجاد کننده‌ی آن)، کاهش قابل توجه عوارض بیماری‌هایی چون سندرم سوء جذب، افزایش قدرت سیستم ایمنی به خصوص در کودکان، کاهش مشکلات ناشی از عدم تحمل لاکتوز، افزایش قدرت سیستم گوارش در جذب مواد معدنی و کنترل سطح قند خون هم در افراد سالم و هم در مبتلایان به دیابت تنها بخشی از تأثیرات مثبتی هستند که دانش فعلی توانسته‌ است آنها را اثبات نماید. مردم با هر سن و جنسیتی می‌توانند از فواید پروبیوتیک‌ها بهره گیرند. با مصرف پروبیوتیک‌های بومی، نوزادان و کودکان سیستم ایمنی قدرتمند و مقاومی در برابر عوامل بیماری‌زای مختلف خواهند داشت، شدت و دفعات تکرار عفونت‌های زنانه کاهش خواهد یافت، افراد سالمند از یبوست و عوارض آن در امان خواهند بود و مردان و زنان در هر سنی از تعدیل سیستم ایمنی خود بهره خواهند برد.

پری‌بیوتیک‌ها(Prebiotics) گروهی از مواد مغذی هستند که معمولاً از جنس کربوهیدرات‌ها (مانند اینولین) می‌باشند که در صورت مصرف خوراکی، باعث رشد و تغذیه باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش می‌شوند و در سال‌های اخیر ارتباط آنها با سلامتی انسان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. پربیوتیک‌ها به طور طبیعی در میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان خاصی از جمله کنگر فرنگی (Artichoke)، مارچوبه (Asparagus)، موز، کاسنی (Chicory)، سیر و پیاز یافت می‌شوند. پری‌بیوتیک‌ها در برابر آنزیم‌های دستگاه گوارش انسان تقریباً یا کاملاً غیر‌قابل هضم می‌باشند اما توسط میکروارگانیسم‌های موجود در روده طی پروسه تخمیر، تخریب و تبدیل به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه شده و می‌توانند وارد جریان خون سیستمیک شوند که بدین صورت نه تنها دستگاه گوارش، بلکه سایر ارگان‌های دوردست را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

به محصولاتی که ترکیبی از پروبیوتیک‌ها و پری‌بیوتیک‌ها می‌باشند، سین‌بیوتیک (Synbiotic) گفته می‌شود. در واقع سین‌بیوتیک‌ها برای غلبه بر مشکلات بقا احتمالی باکتری‌های پروبیوتیکی در هنگام عبور از دستگاه روده فوقانی ساخته شدند. پری‌بیوتیک موجود در یک محصول سین‌بیوتیک سبب تحریک رشد، کمک به بهبود بقاء و کلونیزه شدن موثرتر پروبیوتیک‌ها در دستگاه گوارش میزبان می‌شوند و در نهایت سبب حفظ هموستاز روده و سلامت عمومی بدن می‌شوند.

اثرات سودمند باکتری‌های پروبیوتیک

  • تقویت سیستم ایمنی
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی به ویژه در دستگاه گوارش
  • کمک به هضم پروتئین‌ها و جذب غذا
  • تأمین بعضی از ویتامین‌ها و مواد مغذی
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان
  • کاهش چربی خون و در نتیجه کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی
  • پیشگیری از پوسیدگی دندان

اهمیت مصرف پروبیوتیک در خوراک دام، طیور و آبزیان

در دهه‌های اخیر توجه روزافزون جوامع انسانی به مصرف غذای سالم و با کیفیت، تولیدکنندگان صنعت دام، طیور و آبزیان را به‌سوی استفاده از افزودنی‌های سالم خوراکی از جمله پروبیوتیک که سبب بهبود توأمان کمیت و کیفیت محصولات می‌شود، سوق داده است. برخی از مهم‌ترین فواید استفاده مستمر از پروبیوتیک‌ها در خوراک دام، طیور و آبزیان به شرح ذیل است:

  • افزایش عملکرد و بهبود ضریب تبدیل خوراک از طریق بهبود هضم و جذب مواد مغذی
  • تقویت سیستم ایمنی، ممانعت از استقرار و رشد باکتری‌های بیماری‌زا و کاهش مصرف داروها
  • کاهش تلفات در هنگام بروز بیماری‌های عفونی و استرس‌های محیطی
  • کمک به رشد پرزهای روده، کاهش شیوع بیماری‌های روده‌ای و افزایش سلامت دستگاه گوارش
  • بهترین جایگزین برای آنتی‌بیوتیک‌های محرک رشد و گزینه مناسب برای تولید فرآورده‌های بدون آنتی‌بیوتیک با هدف تولید غذای سالم و ورود به بازارهای صادراتی

شرکت تک ژن

گروه دانش‌بنیان تک‌ژن، با هدف ارائه دانش فنی و فراهم نمودن مواد اولیه به منظور تولید انواع محصولات پروبیوتیک و فراسودمند در سال 1383 تأسیس شد. این شرکت به عنوان تنها شرکت مادر کشور در زمینه‌ی تولید انواع میکروارگانیسم‌های کاربری در بخش‌های مختلف صنعت غذا، افتخار دارد که پایه‌گذار مسیر استقلال در این شاخه استراتژیک باشد. اخذ مجوز‌ از وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز سازمان‌های غذا و دارو و دامپزشکی کشور و استانداردهای بین‌المللی (ISO9001, GMP)، تولید تمامی محصولات در اتاق تمیز (Clean Room) و نیز ظرفیت تولید سالانه 6000 تن، این شرکت را هم‌ردیف برترین تولیدکننده‌های اروپایی قرار داده است. محصولات شرکت تک‌ژن در چهار شاخه استارترهای لبنی، مکمل‌های انسانی، مکمل‌های دامی و پروبیوتیک‌های غذایی به عنوان برترین تولیدات داخلی از نظر کیفی و کمی شناخته می‌شوند. این تولیدات به سبب رعایت کلیه ضوابط و استانداردهای بین‌المللی قابل ارائه در تمامی بازارهای جهانی می‌باشند.

استارترها و پروبیوتیک‌های لبنی:

تک‌ژن بر آن شد تا با بهره‌گیری از تجربیات داخلی و بین‌المللی متخصصان حوزه صنعت لبنیات و پژوهشگران عرصه دانشگاهی، سری کشت‌های آغازگر لبنی خود را پایه‌گذاری نماید. پنج سال تلاش و همکاری مستمر متخصصان توانمند داخلی، به تولید مجموعه‌ای کامل از استارترها و پروبیوتیک‌های لبنی تحت برند تک‌ژن استارتر منتج شد.

مکمل‌های پروبیوتیک انسانی:

این محصولات با برندهای BioKid، BioLact و BioLance (برای کودکان)، BioDiab (برای بیماران مبتلا به دیابت)، BioIBS (برای رفع مشکلات عدیده حرکات دودی روده)، BioFem (برای مصرف بانوان)، BioDigest (برای سلامت دستگاه گوارش) و BioFlora‌ (برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن) وارد بازار شده است. با استفاده از این محصولات، حفظ و بهبود سلامت در گروه و رده‌های مختلف سنی دور از انتظار نیست.

مکمل‌های پروبیوتیک دامی:

مکمل‌های پروبیوتیک دامی تک‌ژن در سه شاخه دام (یوپرو، دی پرو و توکسیت)، طیور (لاکتوفید، پدی‌گارد، دی‌پرو، باکتوژن و توکسیت)، آبزیان (توکسیت، دی‌پرو آکوا، لاکتوفید آکوا و تک‌سل برای میگو) و پروبیوتیک جهت مصرف اسب (اکویی‌لاکت و اکویی‌پرو) و هماهنگ با نیاز تولیدکنندگان داخلی طراحی شده است. به کارگیری پروبیوتیک‌های بومی و عرضه آن در بسته بندی‌هایی با کیفیت و قیمت رقابتی، اولویت‌هایی هستند که تولیدات تک‌ژن را متمایز کرده‌اند.

پروبیوتیک غذایی:

محصولات یوژن، پروژن و تک‌ژن بی‌سی، پروبیوتیک‌های مورد مصرف در محصولات غذایی کشور هستند که می‌تواند در فرآیندهای حرارتی و برودتی صنعتی مقاوم بوده و کیفیت خود را تا دو سال حفظ نماید. هم اکنون شرکت‌هایی مانند مینو، گرجی، نان سحر، درنا و چندین تولید کننده بزرگ دیگر این محصولات را وارد خط تولید خود کرده‌اند.

لاکتوویژن:

شتاب‌دهنده لاکتویژن به عنوان اولین شتاب‌دهنده حوزه زیست فناوری میکروبی، غذایی و پروبیوتیک‌ها فعالیت خود را در اردیبهشت ماه سال 97 آغاز کرده است و حوزه فعالیت آن پروبیوتیک‌ها، زیست فناوری میکروبی و زیست فناوری غذایی می‌باشد. رسالت تک ژن در حمایت از جامعه‌ی علمی، فعالان حوزه‌ی زیستی و سرمایه گذاران این حوزه به منظور طراحی و تجاری سازی فناوری های جدید، اساس بنیان گذاری شتاب‌دهنده لاکتوویژن بوده است.

نقطه تمایز تک‌ژن نیروی انسانی متخصص، تکنولوژی برتر و زیرساخت‌های علمی آن است. رسالت اصلی تک‌ژن، بهبود کیفیت زندگی افراد جامعه است و دستیابی به این مهم را تنها از طریق تکیه بر همکاری جمعی ممکن می‌داند. بانک میکروبی جامع تک ژن، ما را قادر می‌سازد با بهره‌گیری از میکروارگانیسم‌های بومی که طی 15 سال از محصولات تخمیری از تمام نقاط کشور جمع آوری شده است و با رعایت استانداردهای کنترل مخاطرات مواد غذایی HACCP، GMP و ISO9001، امکان پاسخگویی به نیازهای نوظهور در صنعت را داشته باشیم. تک‌ژن از معدود تولیدکننده‌هایی است که ضمن تأمین حداکثر کیفیت ممکن، پشتیبانی کاملی از مصرف‌کننده‌های خود در هر چهار محور اصلی تولیدات خود دارد. تک‌ژن از طریق پیاده‌سازی آزمونهای بالینی بر روی مکمل‌های انسانی، اجرای آزمون‌های فارم بر روی محصولات ارائه شده در صنعت دام، طیور و آبزیان، انتقال کامل دانش به کارخانجات مصرف کننده در صنعت غذا و ارائه‌ی خدمات تحقیق و توسعه، برای مشتریان خود ایجاد ارزش می‌کند.

تک‌ژن از آغاز تأسیس به دنبال ورود به بازارهای بین‌المللی بوده است و تمامی دستاوردهای این شرکت تا به امروز، به عنوان زیرساختی برای رسیدن به این مهم طراحی شده‌ است. برای تک‌ژن شیرینی پذیرفته شدن سریع تولیدات در بازار داخلی و موفقیت در کسب سهم بازار داخلی، با ورود به بازارهای صادراتی دو چندان شد. امروز تک‌ژن مفتخر است که بر نبوغ ایرانی تکیه دارد و در طول سال‌های گذشته اثبات کرده است، هر چند دشوار، ولی تولید محصولی تکنولوژیک که موجب تحسین و رشد تولیدکنندگان برتر جهانی باشد، قطعا ممکن است.

کلمات کلیدی:

پربیوتیک .آنزیم.سین بیوتیک.واکسن پروبیوتیک زنبور عسل.توکسیت پربیوتیک اسب

سایت جامع نمایشگاه بین المللی ایران

لیست شرکت کنندگان نمایشگاه بین المللی تهران

شرکت کنندگان نمایشگاه بین المللی تهران

شرکت کنندگان نمایشگاه بین المللی تهران سال 1401

بیست و یکمین نمایشگاه دام طیور و صنایع وابسته تهران 1401

 

جزئیات خاص

ایمیل ---
اینستاگرام ---
تلگرام ---
واتس اپ ---
ویدئو ---
کاتالوگ ---